niedziela, 21 maja 2023

Pierwsza sobota maja 2023 r - spotkanie modlitewne LRR, FZŚ, SHNSPJ

 T                                                   knCh!                                          6 V 23

      Mszę św. o godz. 9 odprawił O. Mariusz. Po Mszy św. modliliśmy się na Różańcu. W  czasie homilii powiedział:     

    W Ewangelii dzisiejszej słyszymy zdanie może bez zdumienia: „ja jestem drogą, prawdą i życiem”. To słowa wypowiedziane do Tomasza. Trudniejsze jest: nikt nie przychodzi do Ojca aniżeli przeze mnie. Dziś nie wszyscy tak uważają. Jezus Chrystus jest nauczycielem, ale nie jedynym. A P Jezus mówi, że jest jedyną drogą, prawdą. Wielcy mężowie filozofii ponownie uwzględniają siebie, nie uwzględniają Boga. P Jezus nazwał się drogą. Mówi o tym w Nazarecie, maleńkiej miejscowości, którą można nazwać dziurą. Tu P .Jezus żyje 30 lat. P Jezus idzie do synagogi i czyta słowo Boże Łk 4, 1: Duch Pański nade mną, dlatego mnie namaścił, abym opowiadał Ewangelię ubogim.; posłał mnie, abym uzdrowił skruszonych w sercu, abym opowiadał więźniom wyzwolenie i ślepym przejrzenie, żebym wypuścił na wolność znękanych i opowiadał rok Pański przyjemny i dzień odpłaty - a jestem tą drogą, o której mówi Izajasz. Słuchacze wcale nie zrozumieli, że mają przed sobą Mesjasza, na którego tyle lat czekali. Uświadomili sobie, że P..Jezus pochodzi z Nazaretu. Być pouczanym przez Syna jakiegoś cieśli. To było upokarzające. Wyrzucili Go z synagogi i chcieli Go strącić z góry. Więc doprowadzili Go na  wzgórze, by Go strącić, by tak pokazać dezaprobatę. W pewnej chwili zaczynają od Niego odchodzić, bo On jest drogą. Tej drogi nikt może zniszczyć. Jerozolima, święto szałasów, święto plonów. Wtedy P. Jezus jest w świątyni jerozolimskiej, siedzi na dziedzińcu. Tu ogromne świeczniki w świątyni. Mówi: to ja jestem światłem świata. Kto idzie za mną, nie będzie chodził w ciemności. Te słowa P Jezusa rozwścieczyły uczonych w Piśmie.. Od kiedy, pytają P Jezusa – od zawsze, pada odpowiedź. Ty jesteś większy od Abrahama, pytają P Jezusa. 50 lat nie masz, a Abrahama widziałeś? Zanim Abraham srał się, ja jestem, który jestem - mówi P Jezus. To słuchaczy bardziej rozwścieczyło. Porwali kamienie i chcieli Go zabić. Bóg jest prawdą, a człowiek swoim kłamstwem nie zabije prawdy. W Kafarnau P Jezus nakarmił 5000 osób. P Jezus powiedział: nie troszczcie się o ten pokarm, lecz o ten, który trwa na wieki. Dawaj nam zawsze tego chleba – usłyszał w odpowiedzi. Mówi: kto mnie spożywa, ma życie, bo ja jestem życiem. Dlaczego P. Jezus powiada, że tylko ON jest drogą, prawdą, życiem. Tylko On tak powiedział, nie Budda, czy inni. Sokrates powiada: oczekuję większych nauczycieli niż „ja”. Budda – bądź swoim własnym schronieniem, a znajdziesz światło w sobie - innymi słowy: odnajdziesz Boga w sobie. Chrześcijanin to Chrystus, to żywy człowiek. Chrześcijanin umiera i modli się do Chrystusa, nie modli się do przywódców jak Budda, Konfucjusz. Można tylko pokochać osobę, która daje prawdę.   



Święto świętych Apostołów Filipa i Jakuba

Kolor szat: czerwony

Rok A, I

IV Tydzień Wielkanocny

Pierwsze czytanie (1 Kor 15, 1-8)

Przypominam, bracia, Ewangelię, którą wam głosiłem, którąście przyjęli i w której też trwacie. Przez nią również będziecie zbawieni, jeżeli ją zachowacie tak, jak wam rozkazałem. Chyba żebyście uwierzyli na próżno.
Przekazałem wam na początku to, co przejąłem; że Chrystus umarł za nasze grzechy, zgodnie z Pismem, że został pogrzebany, że zmartwychwstał trzeciego dnia, zgodnie z Pismem; i że ukazał się Kefasowi, a potem Dwunastu, później zjawił się więcej niż pięciuset braciom równocześnie; większość z nich żyje dotąd, niektórzy zaś pomarli. Potem ukazał się Jakubowi, później wszystkim apostołom. W końcu, już po wszystkich, ukazał się także i mnie jako poronionemu płodowi.

Psalm (Ps 19, 2-3. 4-5 (R.: 5a))

Niebiosa głoszą chwałę Boga, *
dzieło rąk Jego obwieszcza nieboskłon.
Dzień opowiada dniowi, *
noc nocy przekazuje wiadomość.

Po całej ziemi ich głos się rozchodzi
Albo: Alleluja

Nie są to słowa ani nie jest to mowa, *
których by dźwięku nie usłyszano;
Ich głos się rozchodzi po całej ziemi, *
ich słowa aż po krańce ziemi.

Po całej ziemi ich głos się rozchodzi
Albo: Alleluja

Aklamacja (J 14, 6b i 9c)

Ja jestem drogą, prawdą i życiem;
Filipie, kto mnie widzi, widzi i Ojca.

Alleluja, alleluja, alleluja

Ewangelia (J 14, 6-14)

Jezus powiedział do Tomasza:

«Ja jestem drogą i prawdą, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie. Gdybyście Mnie poznali, znalibyście i mojego Ojca. Ale teraz już Go znacie i zobaczyliście».
Rzekł do Niego Filip: «Panie, pokaż nam Ojca, a to nam wystarczy».
Odpowiedział mu Jezus: «Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył, zobaczył także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: „Pokaż nam Ojca?” Czy nie wierzysz, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł. Wierzcie Mi, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie. Jeżeli zaś nie, wierzcie przynajmniej ze względu na same dzieła.
Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Kto we Mnie wierzy, będzie także dokonywał tych dzieł, których Ja dokonuję, owszem, i większe od tych uczyni, bo Ja idę do Ojca. A o cokolwiek prosić będziecie w imię moje, to uczynię, aby Ojciec był otoczony chwałą w Synu. O cokolwiek prosić mnie będziecie w imię moje, Ja to spełnię.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz