poniedziałek, 19 września 2022

II sobota września 2022 r - spotkanie modlitewne i wspólnotowe FZŚ.

 

     T                                                            knCh!                                                        10 IX 22

    Mszę św. o godz. 9 odprawił O. Łukasz. W czasie homilii powiedział: siostry i bracia, niech Pan was obdarzy pokojem. Zawsze, przy większych uroczystościach, jak dzisiejsza mamy palący się paschał. Dzisiejsza uroczystość sięga korzeniami do chrztu św. Dziś 3 osoby przystępują do postulatu, a 2 do nowicjatu. Gromadzimy się przy stole Pańskim i karmimy się ciałem i krwią Chrystusa. Mamy całe życie na mówienie TAK (chcę, wyrzekam się, pragnę – jak św. Franciszek). Nasze słabości są duże. Zwracajmy uwagę na nasze pragnienia. Stawać się jak Jezus Chrystus – to jest celem FZŚ. Z radością celebruję tę Eucharystię, w nadziei, że nasza Wspólnota będzie wzrastać. To zaangażowanie, które podejmuje dziś 5 osób to budowanie na pewnym fundamencie, naśladowaniu św Franciszka.
Po Mszy św., po przyjęciu do postulatu i nowicjatu i modlitwie do św Franciszka udaliśmy się na salkę 003. Tutaj każdy opowiedział o sobie i nowe osoby z postulatu i nowicjatu i starsi członkowie FZŚ. Nowe siostry przygotowały słodkie smakołyki. S. Jola poinformowała nas o nowościach m.in. o konkursie na najlepsze ciastko, zorganizowanym na zakończenie obchodów 100-lecia śmierci bł. Anieli Salawy. Musiało ono spełniać warunki: chrupkie, kwaśne i słodkie. 25 IX mamy pielgrzymkę do Kalwarii Zebrzydowskiej, jak co roku w ostatnią niedzielę września..

PIERWSZE CZYTANIE

1 Kor 10,14-22 Eucharystia misterium zjednoczenia

Czytanie z Pierwszego Listu świętego Pawła Apostoła do Koryntian

Najmilsi moi, strzeżcie się bałwochwalstwa. Mówię jak do ludzi rozsądnych. Zresztą osądźcie sami to, co mówię: Kielich błogosławieństwa, który błogosławimy, czy nie jest udziałem we Krwi Chrystusa? Chleb, który łamiemy, czyż nie jest udziałem w Ciele Chrystusa? Ponieważ jeden jest chleb, przeto my, liczni, tworzymy jedno ciało. Wszyscy bowiem bierzemy z tego samego chleba. Przypatrzcie się Izraelowi według ciała. Czyż nie są w jedności z ołtarzem ci, którzy spożywają z ofiar na ołtarzu złożonych?
Lecz po cóż to mówię? Czy może jest czymś ofiara złożona bożkom? Albo czy sam bożek jest czymś? Ależ właśnie to, co ofiarują poganie, demonom składają w ofierze, a nie Bogu. Nie chciałbym, byście mieli coś wspólnego z demonami. Nie możecie pić z kielicha Pana i z kielicha demonów; nie możecie zasiadać przy stole Pana i przy stole demonów. Czyż będziemy pobudzali Pana do zazdrości? Czyż jesteśmy mocniejsi od Niego?
Oto Słowo Boże.

PSALM RESPONSORYJNY:

Ps 116B,12-13.17-18

Czym się Panu odpłacę
za wszystko, co mi wyświadczył?
Podniosę kielich zbawienia
i wezwę imienia Pana. Tobie złożę ofiarę pochwalną
i wezwę imienia Pana.
Wypełnię me śluby dla Pana
przed całym Jego ludem.

ŚPIEW PRZED EWANGELIĄ:

J 14,23

A

Jeśli Mnie kto miłuje, będzie zachowywał moją naukę,
a Ojciec mój umiłuje go i do niego przyjdziemy.

A

EWANGELIA

Łk 6,43-49 Dobre i złe drzewo. Dobra i zła budowa

Słowa Ewangelii według świętego Łukasza

Jezus powiedział do swoich uczniów:
„Nie jest dobrym drzewem to, które wydaje zły owoc, ani złym drzewem to, które wydaje dobry owoc. Po owocu bowiem poznaje się każde drzewo: nie zrywa się fig z ciernia ani z krzaka jeżyny nie zbiera się winogron. Dobry człowiek z dobrego skarbca swego serca wydobywa dobro, a zły człowiek ze złego skarbca wydobywa zło. Bo z obfitości serca mówią jego usta.
Czemu to wzywacie Mnie: «Panie, Panie», a nie czynicie tego, co mówię? Pokażę wam, do kogo podobny jest każdy, kto przychodzi do Mnie, słucha słów moich i wypełnia je.
Podobny jest do człowieka, który buduje dom: wkopał się głęboko i fundament założył na skale. Gdy przyszła powódź, potok wezbrany uderzył w ten dom, ale nie zdołał go naruszyć, ponieważ był dobrze zbudowany.
Lecz ten, kto słucha, a nie wypełnia, podobny jest do człowieka, który zbudował dom na ziemi bez fundamentu. Gdy potok uderzył w niego, od razu runął, a upadek jego był wielki”.
Oto słowo Pańskie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz