poniedziałek, 12 września 2016

II sobota lipca 2016 r - spotkanie modlitewne, braterskie FZŚ

9  VII. 16 r
Mszę św. o godz. 9 odprawił O.Jerzy. Potem spotkaliśmy się na naszej salce.
Czytania:

(Iz 6, 1-8)
...Oto dotknęło to twoich warg: twoja wina jest zmazana, zgładzony twój grzech. I usłyszałem głos Pana  mówiącego : kogo mam posłać? Kto by Nam poszedł?
Odpowiedziałem: oto ja, poślij mnie.

Ps 93, 1.2.5

psalm "Pan Bóg króluje, pełen majestatu"

(1P 4,14)
Błogosławieni jesteście. jeśli złorzeczą wam z powodu  imienia Chrystusa, albowiem Duch Boży na was spoczywa.

Ewang.  Mt 10, 24-33:

Jezus powiedział do swoich apostołów : uczeń nie przewyższa swego nauczyciela ani sługa swego pana... Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, lecz duszy zabić nie mogą. U was policzone są wszystkie włosy. Jesteście ważniejsi niż wszystkie wróble. Do każdego więc, który się  przyzna się do Mnie przed ludźmi, przyznam się i Ja przed moim Ojcem, który jest w niebie. Lecz kto się mnie zaprze przed ludźmi, tego zaprę się i Ja przed moim Ojcem, który jest w niebie.

homilia:
Każdy z nas o coś się boi., o mniejsze, czy większe rzeczy. Często ten lęk paraliżuje nas, często boimy się drugiego człowieka, zamykamy się. W Ewangelii niełatwej, trudno jest powiedzieć: nie bój się.  Ta Ewangelia jest zaproszeniem, jest doświadczeniem wiary: Bóg jest blisko mnie – nie lękam się. Przypomnijmy sobie wydarzenie, kiedy Bóg zabierał nasz strach. To jest doświadczenie wiary, bliskość Boga, że Bóg policzy nawet nasze włosy. Takie doświadczenie to oręż do mężnego przeżywania trudnych sytuacji. Ewangelia to zaproszenie do modlitwy o łaskę bojaźni Bożej w trosce o własne zbawienie. Nie będziemy się bać tych, którzy nas prześladują, boimy się tego, by nie utracić zbawienia.
Na salce omawiana była sprawa wioski franciszkańskiej 27 VII w Olszanicy, w związku z pobytem w K-wie Ojca św. Franciszka z okazji ŚDM. Jak zwykle spotkanie na salce rozpoczęło się od wręczenia nam przez O Jerzego tekstów na najbliższy miesiąc z wykazem ważnych dla nas wydarzeń religijnych i rozważań medytacyjnych. Jesteśmy O Jerzemu za to b.wdzięczni i proponujemy (w ramach oszczędności papieru), by do wydruku tych tekstów wykorzystać 2 strony JEDNEJ KARTKI.


    Wioska franciszkanska  27VII 16r z okazji ŚDM
                                                  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz